Beslenme ve Diyet | Diyetisyen | Doğru beslenme tavsiyeleri

444 57 07

Mayasante Polikliniği Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Eda Ağıllı Akın, internet sayesinde pek çok bilgiye anında ulaşılabildiğini ancak özellikle sağlık alanında yaşanan bilgi kirliliğinin ciddi tehdit oluşturabildiğini söyledi.

Diyetetik Uzmanı Eda Ağıllı Akın, dünya genelinde kilo sorunu ve çözüm yolları ile ilgili çoğu insanın internet üzerinden yaptığı araştırmalarda ulaştığı bilgilerin güvenilirliğinin son derece önemli olduğunu belirterek, ”Diyet efsaneleri konusunda duyarlı olmalısınız” uyarısında bulundu.

Akın konuya ilişkin yaptığı açıklamada şunları kaydetti: “Fazla kilolarından şikayetçi birçok kişinin ideal ağırlığa ulaşma hayali, kulaktan dolma efsanevi bilgiler ile içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Günümüzde hem doğru hem de yanlış bilgiye ulaşmak bu kadar kolayken kilo verebilmek için uyguladığınız her yanlış yöntem, bedeninizde çok ciddi sağlık problemlerine yol açabiliyor.”

“ZAYIFLAYACAĞIM DERKEN ÜZÜLMEYİN”

Mayasante Polikliniği Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Eda Ağıllı Akın, en çok rastlanan ve aynı zamanda yaşam kalitesini olumsuz etkileyen doğru bilinen yanlışlar hakkında bilgi verdi.

Bu yanlışlardan birinin “Diyet yaparken istediğim kadar meyve tüketebilirim” bilgisi olduğuna değinen Akın konu ile ilgili şunları söyledi:“Meyveler yüksek posa içeriğine sahip, vitamin ve mineralden zengin besinlerdir fakat sanıldığı gibi kalorileri çok da düşük değildir. Günde 2-3 porsiyondan fazla tüketilen meyve, özellikle göbek bölgesinde yağ olarak depolanır ve meyve şekeri fazla tüketildiğinde kandaki trigliserit düzeyini artırarak damar kalitenizi olumsuz etkiler.”

“Akşam 19.00’dan sonra öğün tüketmek kilo aldırır” bilgisinin de yine doğru bilinen bir başka yanlış olduğuna dikkat çeken Akın, konuyla ilgili dikkat edilmesi gereken ayrıntıyı şöyle açıkladı: “Gün içinde uzun süre aç kalan bedeniniz yoğun bir akşam yemeği ile karşılaştığında metabolizma yavaşlar ve bedeniniz çok kolay kilo almaya başlar. Fakat kalori dengesi kurulmuş, gün içinde öğün düzeni sağlanmış sağlıklı bir akşam yemeği, gece boyunca aç kalacak bedeniniz için sağlıklı enerji kaynağı sağlayarak metabolizma hızınızı olumlu destekler.”

“AÇ KALARAK KİLO KAYBETMEK SAĞLIĞINIZI KAYBETTİRİR”

Mayasante Polikliniği Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Eda Ağıllı Akın, insanların zaman zaman gizli bir şekilde uyguladığı “Aç kalarak hızlı kilo kaybedebilirim” düşüncesindeki tehlikeye de şu sözlerle dikkat çekti:

“Bilinenin aksine aç kalmak kilo verdirmez tam tersi metabolizmada kıtlık durumu yaratarak vücudun ağırlık kaybetmesini engeller, kas kaybına yol açar. Zayıflama diyetlerinin en temel kuralı vücudun açlık hissetmesini engelleyecek bir diyet programı hazırlamaktır.” Aç kalmadan zayıflamanız için ipuçlarının yer aldığı diyet programı hakkında bilgi edinmek için bölgesel zayıflama ve diyet başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Eda Ağıllı Akın açıklamasını şöyle sürdürdü:

“Sabah aç karnına limon suyu veya elma sirkesi içmek yağ yakımını artırır. Bu görüş de son derece tehlikelidir. Mucize tek bir besin ya da içecek ile vücuttaki yağlardan kurtulmak ne yazık ki mümkün değildir. Sabah aç karnına limon suyu ya da elma sirkesi içmek mide asidini artırarak gastrit, reflü gibi sindirim sistemi problemlerini ortaya çıkarır.

Diyet/light ürünleri rahatlıkla tüketebilirim. Oysa diyet ürünler kalorisiz besinler değildir, sadece muadili ürüne göre şekeri/yağı azaltılmış daha az kalorili ürünlerdir, kontrollü tüketilmediğinde kalori alımının artmasına yol açtığını unutmayın.

“EGZERSİZDEN KAÇMANIN BAHANESİ OLMAZ”

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Eda Ağıllı Akın, ‘Egzersiz ile yağlar kasa dönüşürse kilo vermek zorlaşır’ bilgisini ise kilo vermek isteyen bireylerin egzersizden kaçmak için kullandığı ‘en güzel mazeret’ olarak nitelendirdi.

Akın, açıklamasını şöyle tamamladı:

“Yağ ve kas dokusu birbirinden farklı 2 dokudur ve vücutta birbirlerine dönüşmesi mümkün değildir. Yağ doku fazla alınan enerjinin daha sonra kullanılmak üzere depolandığı yapılardır, yeterli ve dengeli bireye özgü bir diyet programı ile vücuttaki yağ depo kontrolü sağlanabilir. Kas doku ise bilinçli beslenme ve düzenli egzersiz programı ile uzun vadede kuvvetlenen ve hacim alan yapılardır.”

Bunlar da İlginizi Çekebilir

bolgesel-zayiflama-diyet

Bölgesel Zayıflama ve Diyet

Etiketler: Bölgesel İncelme, Bölgesel Zayıflama, Diyet, İnsülin Direnci
Hepimiz tatlıları severiz ve bir diyet programına bağlı kalıp kilo vermek zor gelir. Bunun doğal sonucu olarak vücudumuzun çeşitli bölgelerinde yağlanma meydana gelir. Cinsiyete ve genetik özelliklere bağlı olarak insanlar vücutlarının farklı bölgelerinde yağ depolarlar. Bazılarımız bel bölgesinde yoğun olarak yağ depolanırken, kimilerimizde basen bölgesi, kimilerimizde ise yağlar tüm vücuda yayılmıştır.
Cilt Lekeleri Tedavisi

Melazma ve Cilt Lekelerinin Tedavisi

Etiketler: Cilt Lekelerinin Tedavisi
Cilde rengini veren melanin adında bir pigmenttir. Cilt lekeleri ise melanin pigmentinin bazı bölgelerde yüksek miktarlarda ve yoğun olarak toplanması sonucu oluşmaktadır. Gerek gebelik ve doğum kontrol hapı kullanımı gibi hormonal değişiklikler...
Detaylı bilgi için lütfen bizimle iletişime geçin..!Detay